Radyo 45'lik

Çarşamba, Mart 16, 2016

Y Kuşağı Dijital Babalar

   Bu aralar çok fazla internette ve dijital ortamlarda vakit geçirdiğimi fark ettim. İşimin internet sektöründe olması, teknolojiyle iç içe olması gibi birçok sebep benim ve benim gibi insanlarında dijitalleşmesini, dijitalde daha fazla vakit geçirmesini sağlıyor bunun farkındayım, “fazla vakit geçirme” kısmının neresinde duruyorum onu da bilmiyorum açıkçası. Fazla dışında durmak veya fazla dijitalleşmenin kendi içerisinde avantajları ve dezavantajları illaki vardır. “Fazla”nın tanımını psikologlara bırakmak en doğrusu olacaktır.

   Bu noktada bir geçek var ki dijitalleşme satın alma alışkanlıklarımızı, çevremizi vs birçok yönümüzü de değiştirmiş oluyor. Bir şey ararken, satın alırken interneti kullanmak, öncelikle teknolojinin nimetlerinden yararlanmak ilklerimiz arasında yer almaya başlıyor.

   Bu durumda bir diğer “gömleğimiz” olan babalık özelliğimiz de düşününce de aile ile iletişimde dijital ağırlıklı olmaya başlıyor. Çocuk ihtiyaçları, okullar, sağlık vs birçok konu kendi hayatımızda olduğu gibi aile hayatımıza da etki ediyor. Bu durum benim için iyi mi kötü mü diye düşünürken olumsuz bir takım yazılara da rastlıyorum.“Google çalışanlarının çocukları teknolojiden uzak, tamamen dijitalsiz yuvalarda yetiştiriliyor” haberleri de insanın kafasını karıştırmıyor değil. Belki bu konu için ilerde daha geniş kapsamlı bir yazı yazarım.  Tüm mevcut duruma Y Jenerasyonu olan babaları da eklediğimizde tam bir dijital dünyadan bahsediyoruz. Hayatların dijitalleştiği davranışların ve tüm alışkanlıkların farklılaştığı jenerasyondan bahsediyoruz. İlgili yazımda Y jenerasyonu ile ilgili detaylı yazımı inceleyebilirsiniz.

   Bugünkü araştırma konum çocuklardan ziyade dijitale meyilli olan benim gibi babaların alışkanlıkları. Araştırmam esnasında Connected Vivaki’nin “Dijital Babalar” isimli bazı istatistiklerine rastladım. Rastlamışken de detaylı olarak incelemek istedim:
Tüm erkekler içerisinde dijital babaları kıyasladığımızda Dijital babaların çocuklar ve ebeveynlik konusunda, arabalar konusunda, seyahat konusunda, finansal ürünler ve iş hayatı konusunda önemli farklılaşmalar sağladığını gözlemleyebiliyoruz. Özellikle son yıllarda arabalar ve seyahat ile ilgili kalemlerin dijitalde önemli ölçüde önemli ölçüde büyüğünü istatistiklere yansımalarını görüyorduk. Özellikle bu iki kalem tüm erkekler içindeki dijital babaların farklılaşan iki önemli özelliği olarak dikkat çekmekte.


   Medya Tüketimleri incelendiğinde ise; Dijital babaların pc, laptop, tablet gibi alanlar dikkate alındığında tüm erkekler içerisinde daha fazla paya sahip olduğunu görüyoruz. Dijital babalar mobil cihaz ve sosyal ağlar dikkate alındığında tüm erkek gruplarında daha geride olduklarını gözlemliyoruz. Mobil cihazlar için bir kırılım yapılmamış belki de bunun içerisinde akıllı telefonlar gibi bir ayrım yapmak faydalı olacaktır. O durumda da akıllık telefon kullanımları gibi cihazlarda dijital babaların artışı dikkat çekecektir.


   Yukarıda da kısaca bahsettiğim gibi y kuşağının bütün alışkanlıkları farklılıklar göstermekte. Y kuşağı kısmı biraz psikolojiyle alakalı olsa da bir kısım davranışlara da etki etmekte. Bu anlamda hem dijital olan hem de y kuşağı olan babalar öncelikli olarak bilgiye veya araştırmaya olan açlıklarıyla ön plana çıkmış oluyorlar.

   Bu açıdan bakıldığında dijital babalar araştırmada da görüldüğü üzere bir hizmet veya ürün satın alırken büyük oranda forumları inceleyip ürün veya hizmetler hakkında detaylı bilgi almaktadırlar. İlerleyen dönemlerde yapılacak farklı araştırmalar da bu oranın daha artacağını gösterecektir. Çünkü giderek daha da dijital dünyaya ayak uydurup uyumumuzu arttırıyoruz.


Sonuç olarak yapılan tüm araştırmalar gösteriyor ki kuşaklar değiştikçe dijitale olan talep daha da fazla artmakta. Buna paralel olarak aile birliği ve aile fertlerinin de dijitalle olan uyumu da hızla artmakta. Dünün yeni dijital kuşağı olan kitle bugünün anneleri babaları olmuş durumda.


Kaynak : Cenap COŞKUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder