Radyo 45'lik

Pazartesi, Temmuz 10, 2017

Bulaşıkları Yıkamak Kimin Görevi?

Bade'ye hamileyken bir çok kitap okudum. Kimi gereksiz, kimi de çok faydalı oldu. Kitapla çocukla yetiştirilmez ama anne/baba kendini yetiştirir. Bence her ebeveyn okumalı ve bazı uygumaları hayata geçirmeli, sonuçta pedagoglar, uzmanlar, boşuna diploma almıyorlar. Ben fazlaca faydasını gördüm hatta burada size neler okudum, neleri hala okuyorum, paylaşayım başka bir yazıda.

Bir kitapta şöyle bir şey vardı; "Çocuklarınıza sorumluluk verin. Özgüven kazanabilmesi için, onları ev işlerine dahil edin." Cümle tam olarak bu değildi ama ana fikir buydu. Ben de bu tavsiyeyi aklıma yazdım. Yapabildiğim kadar yapmaya başladım, Bade 2 yaşına geldiğinde.



Beraber toz aldık, evi süpürdük, çamaşır astık, yemek yaptık, kahve yapıp karşılıklı içtik, oyuncaklarını toplattım, odasını temizlettim, oyuncaklarını yıkattım. Bir kaç gündür de sırayla bulaşık yıkıyoruz.


Elbette evde makinemiz var. ;) Bazı günler makineyi yerleştiriyoruz ve boşaltıyoruz.

Bu tarz ev işi gerektiren eylemleri çok nadiren oyuna çeviriyorum. Genel olarak görev olarak yaptırıyorum. Çünkü, bunların bir oyun olmadığını hayatın içinden, yapılması gereken şeyler olduğunu bilmesini istiyorum.

Geçen sene fena titiz ve toplu olan kızım, bu sene dağınık ve pasaklı. :) Buna da "Görevler" isimli bir pano hazırlamayla çözüm bulmayı düşünüyorum. Hayata gećirdiğim an, sizlere de haber vereceğim. :)

Bu yazıyı niye yazmıştım?

Hah, şu yüzden yapmıştım; çocuklarınıza sorumluluk vermekten çekinmeyin. Her yaşın kaldırabileceği sorumluluklar var. Mutlaka araştırın ve onlara sorumluluk verin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder