Radyo 45'lik

Cumartesi, Mart 14, 2015

Kadının adı hala yok

(Öncelikle belirtmeliyim ki aşağıdaki yazı 2006 yılına ait ama şuan bile hâlâ aynı gerçekliği devam etmektedir)

Çanakkale’nin Bayramiç İlçesi'nde Milli Hakimiyet İlköğretim Okulu öğretmenlerinden Abdullah Şen, anne ve babalarının adlarını sorduğu öğrencilerinden Tuğçe Kiraz’dan “Babamın adı Metin Kiraz, annemin adı Metin karısı” cevabını alınca şaşkına döndü. Milli Hakimiyet İlköğretim Okulu'nda yaşanan ilginç olay, akıllara üç ay önce yaşamını yitiren Duygu Asena’nın ‘Kadının Adı Yok’ adlı kitabını getirdi. 1- B sınıfında öğretmen Abdullah Şen öğrencilerine anne ve babalarının isimlerini sordu. Mollahasanlar Köyü’nden taşımalı sistemle Milli Hakimiyet İlköğretim Okulu'na gelen Tuğçe Kiraz, “Babamın adı Metin Kiraz, annemin adı Metin karısı” cevabını verince öğretmen Şen şaşkına döndü.

Eğitim- Sen İlçe Temsilcisi de olan öğretmen Abdullah Şen, yaşadığı bu ilginç olayı Bayramiç’te yayınlanan Haber Gazetesi’ndeki köşe yazısında dile getirdi. Mollahasanlar Köyü sakinleri, köydeki kadınların kocalarının adıyla ve lakaplarıyla anıldığını, evli değilse babalarının ad ve lakaplarıyla bilindiğini söyledi.

Minik öğrenci Tuğçe Kiraz da yaşanan ilginç olayı “Komşular anneme hep Metin’in karısı diyordu. Ben de öğretmenime böyle söyledim” diye açıkladı.

Öğretmen Abdullah Şen “Ben de Bayramiç’in Yiğitler Köyü’nde doğdum. Bu tip isimlendirmeleri ben de çocukken duymuştum. Ama aradan 30 yıl geçmesine karşın kadınların hala bu şekilde anılması ve tanınması beni şaşırttı. Tuğçe, annesinin adını (Metin Gaası) diye cevapladı. Yani Metin karısı. Ama ben yeni yetişen nesle artık doğrusunu öğreteceğim” dedi.

Şaşkınlık yaratan cevabı veren minik öğrencinin babası Metin Kiraz da “Köyde kadınlara böyle hitap edilir. Çocuk da duyduğunu söylemiş” derken, anne Nevhibe Kiraz “Ben böyle şeylerden anlamam, cahilim” demekle yetindi.


http://m.hurriyet.com.tr/Haber?id=5433831


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder